Algemene voorwaarden

E-mail: info@powertecsolutions.be

Artikel 1 - Definities

  • Power Tec Solutions: Power Tec Solutions, gevestigd te Schelle, Ondernemingsnummer1004.479.441.
  • Klant: degene met wie Power Tec Solutions een overeenkomst is aangegaan.
  • Partijen: Power Tec Solutions en Klant samen.
  • Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Power Tec Solutions.
  • Power Tec Solutions en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  • Power Tec Solutions en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

  • Aanbiedingen en offertes van Power Tec Solutions zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  • Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
  • Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  • Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Power Tec Solutions en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding

  • Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Power Tec Solutions de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  • Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Power Tec Solutions slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

Artikel 5 - Prijzen

  • Power Tec Solutions hanteert prijzen in euro?s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  • Power Tec Solutions mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  • Power Tec Solutions en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  • Power Tec Solutions mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
  • Power Tec Solutions moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  • De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  • Power Tec Solutions mag de prijzen ten allen tijden aanpassen.
  • Power Tec Solutions zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  • Een consument mag de overeenkomst met Power Tec Solutions opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

  • Power Tec Solutions mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
  • De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 maand na levering hebben voldaan.
  • De betalingstermijnen die Power Tec Solutions hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Power Tec Solutions aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  • Power Tec Solutions mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling

  • Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Power Tec Solutions de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  • Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Power Tec Solutions.
  • De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  • Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Power Tec Solutions zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
  • In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Power Tec Solutions op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
  • Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Power Tec Solutions, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 8 - Opschortingsrecht

  • De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 9 - Retentierecht

  • Power Tec Solutions kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Power Tec Solutions heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  • Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Power Tec Solutions.
  • Power Tec Solutions is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.

Artikel 10 - Verrekening

  • De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Power Tec Solutions te verrekenen met een vordering op Power Tec Solutions.

Artikel 11 - Verzekering

  • De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  • zaken van Power Tec Solutions die bij de Klant aanwezig zijn
  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  • De Klant geeft op eerste verzoek van Power Tec Solutions de polis van deze verzekeringen ter inzage.
  • De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken.
  • De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken.

Artikel 12 - Garantie

  • Wanneer de Klant en Power Tec Solutions een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Power Tec Solutions enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 13 - Uitvoering van de overeenkomst

  • Power Tec Solutions voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  • Power Tec Solutions mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  • De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
  • De Klant moet ervoor zorgen dat Power Tec Solutions op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  • Zorgt de Klant er niet voor dat Power Tec Solutions tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 14 - Informatieverstrekking door de Klant

  • De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Power Tec Solutions.
  • De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  • Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Power Tec Solutions de betreffende bescheiden.
  • Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Power Tec Solutions redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 15 - Intellectueel eigendom

  • Power Tec Solutions behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
  • De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Power Tec Solutions aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 16 - Geheimhouding

  • De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Power Tec Solutions ontvangt geheim.
  • Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Power Tec Solutions waarvan de Klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Power Tec Solutions schade kan berokkenen.
  • De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
  • De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
  • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
  • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  • De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 17 - Boetebeding

  • Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Power Tec Solutions voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  • Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 1.000.
  • Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: ? 5.000
  • Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  • De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
  • Power Tec Solutions mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 18 - Vrijwaring

  • De Klant vrijwaart Power Tec Solutions tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Power Tec Solutions geleverde producten en/of diensten.

Artikel 19 - Klachten

  • De Klant moet een door Power Tec Solutions geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  • Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Power Tec Solutions daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
  • Een consument moet Power Tec Solutions uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming hiervan op de hoogte te stellen.
  • De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Power Tec Solutions hierop gepast kan reageren.
  • De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Power Tec Solutions.
  • Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Power Tec Solutions andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
  • Wanneer de Klant niet tevreden is over de dienstverlening van Power Tec Solutions, dan geeft de Klant dit zo snel mogelijk aan bij Power Tec Solutions. Power Tec Solutions gaat dan proberen om tot een informele oplossing te komen.
  • Wanneer voornoemde klachtenprocedure niet tot een oplossing leidt, kan de Klant een klacht indienen bij Acerta.

Artikel 20 - Ingebrekestelling

  • De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Power Tec Solutions.
  • De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Power Tec Solutions ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 21 - Aansprakelijkheid Klant

  • Wanneer Power Tec Solutions een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 22 - Aansprakelijkheid Power Tec Solutions

  • Power Tec Solutions is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  • Wanneer Power Tec Solutions aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  • Power Tec Solutions is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  • Wanneer Power Tec Solutions aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  • Alle afbeeldingen, foto?s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 23 - Vervaltermijn

  • Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Power Tec Solutions vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 24 - Ontbinding

  • De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Power Tec Solutions toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  • Is de nakoming van de verplichtingen door Power Tec Solutions nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Power Tec Solutions in verzuim is.
  • Power Tec Solutions mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Power Tec Solutions kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 25 - Overmacht

  • In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Power Tec Solutions door de Klant niet aan Power Tec Solutions kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  • Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  • Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Power Tec Solutions 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Power Tec Solutions kan nakomen.
  • Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Power Tec Solutions de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  • Power Tec Solutions hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Power Tec Solutions hiervan voordeel heeft.

Artikel 26 - Wijziging overeenkomst

  • Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Power Tec Solutions de overeenkomst aanpassen.

Artikel 27 - Wijziging algemene voorwaarden

  • Power Tec Solutions mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  • Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Power Tec Solutions altijd doorvoeren.
  • Ingrijpende wijzigingen zal Power Tec Solutions zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  • Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 28 - Overgang van rechten

  • De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Power Tec Solutions aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Power Tec Solutions.
  • Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 29 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  • Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  • Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Power Tec Solutions bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 30 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Power Tec Solutions is Nederlands recht van toepassing.
  • De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Power Tec Solutions is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Power Tec Solutions, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 12 maart 2024.

Contact

info@powertecsolutions.be.

+ (32) 469/43.69.63

Dendermondestraat 19
2627 Schelle - Antwerpen

BTW: BE 1004.479.441